VMI ir Sodra priėmė mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančias nuostatas

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) kartu su „Sodra“ informuoja, kad, siekiant suteikti pagalbą mokesčių mokėtojams, kurie susidūrė su neigiamu poveikiu dėl COVID-19 plitimo, priimtos mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančios nuostatos. 

 

Verslininkams, kurie susidūrė su finansiniais sunkumais dėl COVID-19, bus sudaryta galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant jokių palūkanų. Artimiausiu metu VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus / draudimus veiklos vykdymui, įvardins ekonominės veiklos rūšis, kurias vykdantys mokesčių mokėtojai dėl minėtos priežasties galimai patyrė tiesioginį neigiamą poveikį, bei VMI interneto svetainėje (skiltyje „Aktuali informacija verslui dėl COVID-19“) paskelbs mokesčių mokėtojus, kuriems bus taikomos pagalbos priemonės – nevykdomas deklaruotų mokesčių išieškojimas, taikomas atleidimas nuo delspinigių, o pateikus prašymą sudaryti mokestinės paskolos sutartį, neskaičiuojamos palūkanos. Šiems mokėtojams bus taikomos ir analogiškos Valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą palengvinančios priemonės.

 

Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl minėtų pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami nustatytos formos prašymą dėl pasirinktų pagalbos priemonių taikymo.

 

Pažymime, kad, siekiant jog pagalba su sunkumais dėl COVID-19 susidūrusį verslą pasiektų kuo greičiau, prašymų pateikimui bus taikomas „vieno langelio“ principas ir supaprastintu būdu t.y., vienas VMI ir „Sodrai“ adresuotas prašymas turėtų būti pateikiamas VMI, atsisakyta papildomai privalomų pateikti dokumentų (pasiliekant teisę jų paprašyti atskirais atvejais). Šią savaitę VMI parengs bei savo interneto svetainėje paskelbs minėto prašymo formą, kurią užpildžius bus galima pateikti per Mano VMI, e. paštu Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. arba klasikiniu paštu. Atskirai kreiptis dėl įmokų atidėjimo į „Sodrą“ nereikės.

 

Numatoma, kad sudarius MPS, mokesčiai gali būti atidėti iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir toliau mokami sutartu grafiku (jei mokesčių mokėtojas neprašys intensyvesnio mokėjimo).

 

Pažymėtina, jog VMI, „Sodra“ ir Muitinė netaikys išieškojimo veiksmų ir neskaičiuos delspinigių neigiamą poveikį patyrusiems mokesčių mokėtojams, nuo tų mokesčių, kurių sumokėjimo terminas yra po šių metų kovo 16 d. (nuo karantino paskelbimo), išskyrus muitus. Šis principas galios iki tol, kol šalyje bus atšaukta ekstremalioji situacija.

Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl MPS, o tie mokesčių mokėtojai, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas.

 

Jeigu įmonė jau yra pateikusi prašymą įmokas atidėti ar sudariusi darbuotojų socialinio draudimo įmokų atidėjimo sutartį su „Sodra“ ir šiuo metu negali mokėti įmokų pagal nustatytą grafiką, įmokų atidėjimo sutartis nebus nutraukiama – verslininkai per vieną mėnesį nuo ekstremalios situacijos šalyje atšaukimo turėtų kreiptis į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo sutarties sąlygų ir grafiko pakeitimo.

 

Dar viena naujovė – numatoma, kad, įsigaliojus priimtam įstatymo pakeitimui, sudaryti MPS verslininkai nuo šiol galės ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).

 

Primename, jog dėl COVID-19, visos VMI paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI. VMI paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą gyventojams ir įmonėms, pagal aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje.

 

Visos „Sodros“ paslaugos teikiamos internetu prisijungus prie draudėjų paskyros www.sodra.lt/draudejui. Konsultacijas įmokų klausimais galima gauti telefonu 1883 arba pateikus elektroninę užklausą.

Informacija dėl viešųjų pirkimų

Ekstremalios situacijos metu - paprastesnės ir lankstesnės viešųjų pirkimų procedūros

 

Kovo 18 d. Seimas ypatingos skubos tvarka priėmė Vyriausybės pateiktus Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtus Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimus, kurie leis perkančiosioms organizacijoms dėl koronaviruso paskelbtos ekstremalios situacijos metu atlikti pirkimus greičiau ir paprasčiau.

 

„Situacija šiandien yra išskirtinė ir neeilinė, todėl viešųjų pirkimų tvarka, kai kalbame apie ypatingos svarbos atvejus, turi būti kuo efektyvesnė ir lankstesnė. Šiandien priimti sprendimai užtikrins spartesnes ir paprastesnes procedūras“, – sako laikinai ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas einantis energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.

 

Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimai sudarys galimybes perkančiosioms organizacijoms netaikyti privalomų tiekėjų pašalinimo pagrindų ir reikalauti pateikti pašalinimo pagrindų nebuvimą įrodančių dokumentų tais atvejais, kai tai būtina siekiant užtikrinti viešojo intereso apsaugą.

 

Be to, perkančiosios organizacijos, atlikdamos tarptautinius pirkimus ir pasirinkusios neskelbiamų derybų būdą, dėl ypatingos skubos galės sudaryti pirkimo sutartį netaikydamos pirkimo procedūroms ir sutarties turiniui keliamų reikalavimų. Tai bus galimybė išspręsti praktinius nepagrįstus sunkumus tais atvejais, kai skubiai reikalingas prekes, paslaugas ar darbus gali suteikti vienas tiekėjas.

 

Įsigaliojus Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimams, nustatyti palengvinimai bus taikomi iki jų įsigaliojimo pradėtiems pirkimams. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad, nors pirkimo procesui reikalavimai ir nebus keliami, atskaitomybė už tokius pirkimus išliks - atlikus pirkimą bus skelbiama ataskaita ir pirkimo sutartis.

 

Dėl COVID-19 paprastinamas ES fondų administravimas

Europos Sąjungos fondų administravimo sistema, įgyvendindama Vyriausybės priimtą Ekonomikos skatinimo ir COVID-19 sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą (ESP), reaguodama į situaciją šalyje ir siekdama lankstumo, spartina investicijų pagal 2014-2020 m. ES investicijų veiksmų programą tempą.

 

Finansų ministras patvirtino laikinąją tvarką, skirtą Europos Sąjungos investicijų projektų administravimo supaprastinimams. Su laikinąja tvarka galite susipažinti ČIA.

 

Tarp pagrindinių pakeitimų yra maksimalaus avanso didinimas iki 50 proc. (buvo 30 proc.), tai ypač aktualu projektų vykdytojams, kuriems stinga apyvartinių lėšų. Spartinant mokėjimus sudaryta galimybė dažniau teikti mokėjimo prašymus ir dvigubai sutrumpinti mokėjimo terminus. Atsisakoma ir reikalavimo rengti arba tikslinti investicinį projektą, kai įsigyjama medicininė įranga ar kitos sveikatos sektoriui reikalingos priemonės. Su visais pakeitimais galima susipažinti www.esinvesticijos.lt tinklalapyje, spaudžiant ČIA.

 

Finansų ministerija ir įgyvendinančiosios institucijos, siekdamos kuo lankstesnio ir sklandesnio ES fondų lėšomis įgyvendinamų projektų administravimo, projektų vykdytojus ragina: greičiau atsiskaityti su tiekėjais už pristatytas prekes, suteiktas paslaugas ir atliktus darbus. 

Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijos dėl sutarčių terminų keitimo galimybių

Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra paskelbusi Rekomendacijas dėl sutarčių terminų keitimo galimybių, tačiau sulaukia ir kitų klausimų klausimų dėl viešojo pirkimo-pardavimo sutarčių vykdymo, keitimo ir (ar) nutraukimo, sankcijų tiekėjams taikymo esant paskelbtai ekstremaliai situacijai dėl koronaviruso (COVID-19) plitimo grėsmės.

Tarnyba teikia rekomendacijas, į ką reikėtų atsižvelgti vykdant, stabdant ar nutraukiant sutartis, kai įprastas sutarčių vykdymas negalimas dėl aplinkybių, susijusių su koronaviruso plitimu. 

Rekomendacijas rasite ČIA.

Judėjimas per Lietuvos valstybės sieną ir šalies viduje karantino metu

Atsižvelgiant į situaciją dėl koronaviruso plitimo, visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtas karantinas nuo kovo 16 d. 00 val. iki balandžio 13 d. 24 val. Pagal Vyriausybės nutarimą karantino metu taikomi judėjimo per sieną ir šalies viduje apribojimai.

Daugiau ČIA.

Finansiniai ir ekonominiai sprendimai dėl COVID-19

Daugiau ČIA.

 

Pagalba verslui, patiriančiam sunkumų dėl COVID-19

Daugiau ČIA.

LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijos darbdaviams

Daugiau ČIA.

 

Kokią valstybės paramą gaus darbuotojai, darbdaviai ir prižiūrintys artimuosius?

Daugiau ČIA.

 

VMI skelbiamas verslo įmonių sąrašas, labiausiai nukentėjęs nuo COVID-19

Daugiau ČIA.

 

Nedarbingumo ir ligos išmokos per karantiną: ką svarbu žinoti?

Daugiau ČIA.

 

Informacinės sistemos INFOSTATYBA paslaugų teikimas karantino laikotarpiu

Statybos informacinės sistemos INFOSTATYBA paslaugos karantino metu bus teikiamos, tačiau su laikinais nepatogumais susidurs statybos užbaigimo akto išdavimo paslaugos klientai.

Nors karantino laikotarpiu prašymai išduoti statybos užbaigimo aktus bus registruojami INFOSTATYBA ir tikrinami teisės aktų nustatyta tvarka, tačiau tolesnės procedūros, kurių metu statybos užbaigimo komisija turėtų tikrinti pastatytą statinį ir dokumentus vietoje, bus laikinai stabdomos statybos užbaigimo komisijos sprendimu.

 

INFOSTATYBA nuotoliniu būdu teiks šias paslaugas:

- statinių projektų tikrinimas

- statybą leidžiančių dokumentų išdavimas

- deklaracijų apie statybos užbaigimą tvirtinimas

- pažymų apie statybą be esminių nukrypimų nuo statinio projekto sprendinių išdavimas

- kitos nuotoliniu būdu informacinės sistemos INFOSTATYBA priemonėmis teikiamos elektroninės paslaugos

Daugiau ČIA.

 

Vilniaus verslams: nekilnojamojo turto (NT), žemės ir valstybinės žemės nuomos mokesčių lengvatos

Kovo 25 d. Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą atleisti nuo nekilnojamojo turto, žemės bei valstybinės žemės nuomos mokesčių mokėjimo atleisti visus Vilniaus mieste esančius privačios nuosavybės teise valdomų nekilnojamojo turto, žemės sklypų bei valstybinės žemės nuomininkus (naudotojus), kurie teikia kultūros, laisvalaikio, pramogų, sporto, sveikatinimo paslaugų centrų, sanatorijų, poilsio centrų, viešbučių, viešojo maitinimo įstaigų, restoranų, kavinių, barų, naktinių klubų ir kitų pasilinksminimo vietų, grožio paslaugų teikimo, lošimo namų (kazino) ir lošimo automatų salonų paslaugas, taip pat parduotuvių, prekybos ir (arba) pramogų centrų.

Mokesčių mokėti nereikės nuo karantino Lietuvoje paskelbimo, t. y. nuo 2020 m. kovo 16 d. iki karantino galiojimo pabaigos.

Svarbu pabrėžti, kad lengvata taikoma proporcingai tik tai turto daliai, kurioje vykdoma veikla, kuri karantino metu yra apribota.

Savivaldybės specialistai pabrėžia – dėl šios lengvatos taikymo papildomai su atskiru prašymu kreiptis nereikia.

Daugiau ČIA.

 

LR Aplinkos ministerijos rekomendacijos kaip tvarkyti atliekas karantino metu

Aplinkos ministerija parengė ir išplatino rekomendacijas, kaip tvarkyti atliekas karantino metu. Nors pagal šiuo metu turimą informaciją nėra pagrindo teigti, kad komunalinių atliekų srautas galėtų būti koronaviruso plitimo židiniu, šios rekomendacijos parengtos maksimaliam gyventojų ir ypač atliekų tvarkytojų saugumui užtikrinti.

Daugiau ČIA.

 

Darbdaviams: kas galės pasinaudoti subsidijomis paskelbus prastovą?

Vyriausybė sutarė skirti 70 arba 90 proc. dydžio subsidijas darbdaviams nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio. Darbdaviui pasirinkus mokėti didesnę dalį darbo užmokesčio nei minimali alga, padidės ir valstybės subsidija.

Tokiems sprendimams trečiadienį pritarė Vyriausybė, Seime šie pakeitimai bus svarstomi kitą savaitę.

Kaip žinoma, praėjusią savaitę Seimas pritarė įstatymų projektams, kuriais numatė paramą darbo vietų išsaugojimui. Kai darbdavys paskelbia prastovą dėl ekstremalios situacijos ir karantino, darbuotojai, kuriems prastova yra paskelbta, neturi eiti į darbą, bet jiems mokamas ne mažesnis nei minimalus mėnesio atlyginimas, kurį iš dalies kompensuos valstybė.

Siūlomi nauji subsidijų dydžiai:

  • 70 proc. nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau nei 910,5 eurų bruto. Pareiga išlaikyti darbo vietą bent 6 mėnesius.
  • 90 proc. nuo darbuotojui priskaičiuoto darbo užmokesčio, bet ne daugiau nei 607 eurai bruto. Pareiga išlaikyti darbo vietą bent 3 mėnesius.

Daugiau ČIA.

 

NAUJA! INVEGA priemonė verslui - paskolų "atostogų" palūkanos bus kompensuojamos 100%

Ekonomikos ir inovacijų ministerija, Finansų ministerija ir UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ parengė priemonių paketą, kuris padės įmonėms spręsti likvidumo ir finansines problemas, kylančias dėl COVID-19. Pagal INVEGA priemones bus paskirstyta daugiau kaip 1,1 mlrd. eurų iš suplanuoto Vyriausybės finansinių priemonių paketo Lietuvos verslui.

 

 

Siekiant padėti smulkiajam ir vidutiniam verslui, patiriančiam sunkumų dėl COVID-19, ir sumažinti skolinimosi naštą, nuspręsta kompensuoti 100 proc. palūkanų paskolos ar lizingo mokėjimų atostogų laikotarpiu (iki 6 mėn.) nepriklausomai nuo finansų įstaigos tipo, skolinimo sandorio tipo, paskolos paskirties bei paskolos gavėjo veiklos pobūdžio. Taip pat pakeisti palūkanų kompensacijų mokėjimo terminai – palūkanų kompensacija įmonėms bus mokama ne kas ketvirtį, o kas mėnesį. Palūkanos bus kompensuojamos nuo karantino paskelbimo pradžios – nuo kovo 16 d. iki metų pabaigos suteiktoms paskolų „atostogoms“. Pati priemonė startuos šios savaitės pabaigoje.

 

 

Dar viena svarbi ir verslo labai vertinama priemonė – paskolų garantijos. Įgyvendinant Vyriausybės patvirtintą ekonomikos skatinimo ir COVID-19 plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių planą, be jau esamų ir naudojamų 356 mln. Eur, INVEGA garantijoms teikti papildomai dar skirta 470 mln. eurų. Taip pat bus išplėstas finansų įstaigų, kurios teiks paskolas, sudarys lizingo ar faktoringo sandorius su portfelinėmis garantijomis, ratas. Šios finansinės priemonės bus teikiamos smulkiosioms ir vidutinėms bei didelėms įmonėms, kurios patyrė sunkumų dėl COVID-19. Ši priemonė startuos kitą savaitę.  

 

Lengvatinėms paskoloms per INVEGA bus skirta daugiau kaip 142 mln. eurų. Iš jų 50 mln. eurų numatyta skirti lengvatinėms paskoloms likvidumui užtikrinti tuose sektoriuose, kuriuose verslas labiausiai nukentėjo nuo COVID-19, tai yra apgyvendinimo, restoranų ir kt. Šia priemone bus galima naudotis nuo balandžio vidurio. 

Per įvairias INVEGA finansuojamas rizikos kapitalo priemones į Lietuvos verslą gali būti investuota beveik 145 mln. eurų valstybės lėšų. Dėl šių investicijų verslas raginamas kreiptis į privačius ar rizikos kapitalo fondus. 

 

 

Minėtos INVEGOS priemonės verslą pasieks tarpininkaujant finansų įstaigoms (bankams, lizingo bendrovėms, kredito unijoms ir kt.), kurios informuos apie kiekvienai įmonei tinkamus sprendimus ir finansavimo galimybes.

 

Plačiau apie esamas ir naujas verslui prieinamas priemones rasite: https://invega.lt/lt/informacija-verslui-del-covid-19/invegos-siuloma-pagalba-verslui/.

 

 

NAUJA! INVEGA priemonių paketai

INVEGA esamų priemonių paketas ČIA.

INVEGA naujų priemonių paketas ČIA.

 

NAUJA! Statybos užbaigimo procedūrų vykdymo visuotinio karantino metu tvarkos aprašas

LR Aplinkos ministerijos statybos užbaigimo procedūrų vykdymo visuotinio karantino metu tvarkos aprašą rasite ČIA.